MUĞLA DATÇA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ (MEBİM) “ALO 147”

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ (MEBİM) “ALO 147”

 

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ (MEBİM)


Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi, “MEBİM 147” eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla öğrenci, veli, öğretmen ve diğer bütün vatandaşlarımızdan gelen her türlü bilgi edinme, soru, talep, görüş, öneri, ihbar ve şikâyeti, etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmak amacıyla 1 Mart 2012’de Van Erciş’te hizmet vermeye başlamıştır. 

MEBİM 147; 2011 yılında Van’da yaşanan depreminin ardından Erciş’te bir sosyal sorumluluk projesi olarak hizmet vermeye başlamasıyla depremin vatandaşlarımıza yaşattığı travmayı azaltmış, depremzedelerin hayata tutunmasına destek olmuş ve bölgeye istihdam sağlamıştır. 

İletişim Merkezimizde 180 kişi görev yapmakta olup bunlardan 50’si engelli, %45’i kadın ve %85’i de depremzededir. 

Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğince yürütülen İletişim Merkezi hizmetleri haftanın 7 günü 24 saat boyunca devam etmektedir. İletişim Merkezine yurt içinden 147 kısa numarası ile ulaşılabilirken yurt dışından da +90 312 147 1122 numarası ile ulaşılabilmektedir. 

MEBİM 147’ye başvuran vatandaşlarımıza 3 iş günü içinde (72 saat) cevap verilmektedir. Bu durum, vatandaşlarımızın bilgiye ulaşma sürecini hızlandırdığı gibi bilgiye ulaşım maliyetini ortadan kaldırmakta ve zamandan tasarruf sağlamaktadır. 

MEBİM 147, faaliyetine başladığı günden bu yana vatandaşlarımızın milyonlarca başvurusunu cevaplayarak Bakanlığımız merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatları birimlerinin iş yükünü büyük oranda azaltmaya devam etmektedir. 

MEBİM 147’ye gelen çağrıların ortalama %91’i bilgi edinme, %3,7’si talep, %3,6’sı görüş-öneri, %1,8’i de ihbar veya şikâyet ana başlıklarında gerçekleşmiştir. İletişim Merkezimiz, bu yönüyle ülkemizin en önemli kamu bilgi hatlarından biridir. 

Vatandaşlarımızdan gelen başvuruların yaklaşık %95’i ilk kontakta, görüşme esnasında cevaplanarak vatandaşlarımız bilgilendirilmektedir. 

Başvuruların yaklaşık %5’i ise mevzuat gereği inceleme, araştırma veya soruşturma gerektirdiğinden ya da görüş/öneri olarak değerlendirileceğinden ilgisine göre Bakanlığımızın merkez ve taşra teşkilatındaki birimlerine iletilmektedir. 

İletişim Merkezimiz “şeffaf yönetim anlayışının gereği olarak” vatandaşlarımızdan gelen her türlü talep, görüş ve öneriyi Bakanlığımızın ilgili birimlerine belirli aralıklarla raporlamakta, böylece vatandaşlarımızın Bakanlığımızın strateji ve eğitim politikası oluşturma çalışmalarına bizzat dâhil olmalarını sağlamaktadır.

Eski Datça Mahallesi Gazi Mustafa Kemal Caddesi No 12/1 DATÇA/MUĞLA - 02527122340

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.